تكنولوژي هاي نو
مطالب متنوع علمي و تكنولوژيكي

 

 
 

اچ‌پی طی برگزاری گردهمایی ۲۰۱۲ Global Influencer Summit در شانگهای چین، چندین لپ‌تاپ جدید را رونمایی کرد که شاید مهم‌ترین اعضای این مجموعه تازه عرضه‌شده از برخی جنبه‌ها، اسلیک‌بوک‌ها (Sleekbook) و اولترابوک‌های سری Envy باشند.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از ماهنامه شبکه، همان‌طور که می‌دانید آلترابوک‌ به لپ‌تاپ‌های سبک و باریکی گفته می‌شود که در بخشی از معماری داخلی خود از فناوری‌های خاص اینتل بهره می‌برند.

حال آنکه اچ‌پی مجموعه لپ‌تاپ‌های سبک و باریک دیگری را نیز طراحی کرده‌است که از نظر پردازنده و اجزای ذخیره‌سازی با معیارهای مورد نظر اینتل برای اولترابوک تفاوت دارد و از این‌رو اچ‌پی نام اسلیک‌بوک را برای آن‌ها برگزیده‌است. در حقیقت اچ‌پی برای یک سری از محصولات اولترابوک خود که مشخصات متفاوت‌تری نسبت به دیگر اولترابوک‌ها دارند، نام اسلیک‌بوک را انتخاب کرده است.

1x1.trans معرفی آلترابوک‌ها و اسليک‌بوک‌های جديد اچ‌پی

ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 23:4
سعيد


           
پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:, :: 15:4
سعيد


           
پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:اولترابوك, :: 14:44
سعيد


           
پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:, :: 14:42
سعيد

asus 1080p معرفی ایسوس Zenbook UX31A و UX21A

دو مدل جدید از Zenbook شرکت ایسوس در حال آماده شدن برای عرضه به بازار است. UX31A و UX21A، هردو بطور باورنکردنی باریک هستند و دارای Ivy Bridge می باشند. صفحه نمایش آنها نیز فول اچ دی IPS است. هر کدام از این مدل ها جایگزینی برای مدل های نسل قبلی خود یعنی US31 و UX21 می باشند . همانطور که عنوان شد صفحه نمایش این دو نوت بوک فوق العاده عالی می باشند که اندازه آنها ۱۳.۳ و ۱۱.۶ اینچی است و ۳۵۰ nit روشن یا ۳۵۰ nit میباشند و این بستگی به نوع انتخاب بین IPS یا LCD دارد.

اگر شما مدل IPS را انتخاب نمایید، صفحه نمایش دارای رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ خواهد بود (در دو مدل نوت بوک) ، اما اگر LCD معمولی را انتخاب کنید، رزولوشن آنها فرق دارد، ۱۶۰۰ در ۹۰۰ برای مدل بزرگتر و ۱۳۶۶ در ۷۶۸ برای مدل کوچکتر می باشد.

هر کدام از این دستگاهها حق انتخاب رم ۱.۵V 1600MHz DDR3L با ظرفیت های ۲ و ۴ گیگابایت را به خریدار می دهند و همچنین در مورد گرافیک دستگاه نیز به همین شکل است که در مدل های مختلفی مانند اینتل اچ دی ۴۰۰۰ وجود خواهد داشت. حافظه داخلی آن SATA III SSD است که با ظرفیت های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت می باشد. برای کار با پروسسورهای Ivy Bridge، شما قابلیت کار کردن با سری چیپ های اینتل ۱۷W TDP را خواهید داشت که شامل گزینه های زیر است:

  • Core i7-3517U, dual-core, four threads, 4MB L3, cache, 2.8GHz / 3GHz Turbo Boost
  • Core i5-3317U, dual-core, four threads, 3MB L3 cache, 2.4GHz / 2.6GHz Turbo Boost
  • Core i3-3217U, dual-core, four threads, 3MB L3 cache, 1.8GHz

بقیه سخت افزارهای مورد استفاده در این دستگاهها تقریبا شبیه به مدل های قبلی می باشد. کیبورد آن دارای یک طراحی جدید شده که در واقع هم اکنون این دستگاه دارای یک کیبورد بدون درز می باشد که دارای نور پس زمینه است. وزن مدل بزرگتر ۱.۳ کیلوگرم است در حالیکه وزن مدل کوچکتر معادل ۱.۱ کیلوگرم می باشد. ایسوس در نظر دارد که قیمت پایه مدل US21A را حدود ۱۰۵۰ دلار و قیمت پایه مدل US31A حدود ۱۱۰۰ دلار اعلام نماید، هر چند که قیمت آنها و همچنین زمان عرضه رسمی آنها هنوز دقیقا مشخص نیست.



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:اولترابوك, :: 14:34
سعيد

Asus Transformer Pad 300 e1334113463110 610x289 ترانسفورمر 300 تبلتی فوق العاده با قیمتی مناسب

اگر هنوز برای خرید تبلتی مقرون به صرفه که دارای اندروید ۴ باشد، دست نگه داشته اید و منتظر عرضه مدلی مناسب بوده اید، به نظر میرسد که دیگر زیاد منتظر نخواهید ماند چرا که بر اساس نتایج جستجوی گوگل شاپینگ ASUS Transformer 300 بزودی عرضه خواهد شد.

وب سایت های فرانسوی این مدل را با مبلغ ۵۰۰ یورو پیش فروش میکند اما این درحالی است که مدت زیادی طول نخواهد کشید که ترانسفورمر ۳۰۰ با قیمت ۳۸۰ دلاری برای مدل ۱۶ گیگابایت در امریکا عرضه شود.

این قیمت برای تبلتی که مشخصات فنی بالایی دارد فوق العاده میباشد. مشخصاتی که در اشاره به آن میتوان از صفحه نمایش ۱۰ اینچی با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل، دوربین ۸ مگاپیکسلی، پردازنده ۴ هسته ای تگرا ۳ و اندروید ۴ اشاره کرد. این مدل در ۳ رنگ قرمز، آبی و سفید عرضه خواهد شد و شما قادر خواهید بود با پرداخت ۱۵۰ دلار بیشتر، داک کیبوردی آن را نیز تهیه نمایید.



           
پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:تبلت ايسوس, :: 14:34
سعيد

Asus Ultrathin U82U 02 610x405 الترا تین 14 اینچی ایسوس U82U معرفی شد

الترابوک ممکن است نامی باشد که همه برای لپ تاپ های فوق باریک سراغ دارند اما در واقع اگر این محصولات از پردازنده های اینتل استفاده نکنند نمیتوانند الترابوک خوانده شود و آن هم بدلیل حق کپی رایتی است که در اختیار اینتل میباشد، از این رو AMD لپ تاپ های فوق باریک خود را Ultra Thins مینامد که به معنای خیلی باریک میباشد.

نمونه ای از این Ultra Thins ها مدل U82U شرکت ایسوس میباشد. این دستگاه ممکن است الترابوک خوانده نشود اما این موضوع نتوانسته مانع همکاری ASUS و AMD برای تولید محصول بسیار باریک شود. ایسوس از طریق صفحه فیس بوک خود این الترا تین را معرفی کرده و مشخصات آن به شرح زیر اعلام شده است:

CPU: AMD-E450
RAM: DDR3 2G / max: 8G
HDD: 500 GB
2x USB 3.0, USB 2.0 and 1 times HDMI output
8-cell battery
14-inch display

هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت و زمان عرضه رسمی این الترا تین اعلام نشده است، اما به احتمال بسیار بالا قیمتی مناسب تر از الترابوک ها خواهد داشت.

facebook



           
پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:, :: 14:34
سعيد

Sony Vaio Q is world’s smallest ultrabook کوچکترین الترابوک دنیا سونی VAIO Q

شرکت سونی الترابوک جدید خود را به نام SONY VAIO Q معرفی کرد. چیزی که این الترابوک را متمایز از بقیه می کند علاوه بر مشخصات فوق العاده ای که دارد این است که اندازه آن باور نکردنی است. این الترابوک با صفحه نمایش ۱.۲۵ * ۰.۷۵ فول اچ دی دارای تکنولوژی ۱۰۸۰p LED با نور پشت صفحه (Back Light) می باشد. کارت گرافیک بکار گرفته شده این الترابوک ۱GB AMD Radeon HD 6650M می باشد که واقعا رویا های شما را می سازد. کیفیت تصویری شفاف که بازی هایی با گرافیک بالا را ممکن می سازد. این تنها نکته این کارت گرافیک نیست و آنچه اهمیت زیادی دارد آن است که شما تصویری ۳ بعدی را پیش رو خواهید داشت که لذتی وصف ناپذیر را برایتان به ارمغان می آورد.

 

      




ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:, :: 14:34
سعيد

 الترابوک 14 اینچی Novatech معرفی شد
شرکت انگلیسی Novatech الترابوک جدید ۱۴ اینچی خود را معرفی کرد. Novatech nFinity دارای صفحه نمایش ۱۴.۱ اینچی با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل و پردازشگر اینتل i3 می باشد. همچنین مدل هایی با پروسسورهای i5 و i7 نیز در دسترس می باشد. رم این الترابوک ۴ گیگابایتی است و خریدار می تواند SSD هایی با ظرفیت ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت را برای ذخیره سازی اطلاعات خود انتخاب نماید.

از ویژگی های دیگر این الترابوک می توان به وجود یک وبکم ۱.۳ مگاپیکسلی، ۳ پورت USB 2.0، پورت HDMI، بلوتوث و یک کارتخوان اشاره کرد. سیستم عامل این الترابوک ویندوز ۷ مایکروسافت می باشد. قیمتی که برای این الترابوک ها در نظر گرفته شده است، برای مدل i3 حدود ۴۳۰ پوند است و در صورت ارتقا آن تا ۶۸۷ پوند بالا می رود. مدل های i5 و i7 نیز مسلما مقداری گرانتر می باشند.



           
پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:, :: 14:34
سعيد

 

لپ تاپ های SENS سامسونگ، جزو لپ تاپ های بسیار باریک و زیبا هستند که امروز در کره عرضه شدند. این لپ تاپ ها در نمایشگاه CES معرفی شده بودند و قیمت آنها در کره معادل 2200$ دلار است. در دامه مشخصات کامل تر SENS سری 9 را مشاهده می کنید.

 



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:, :: 18:24
سعيد

 

پیش از آنکه اولترابوک ها در بازار شروع به گرد و خاک بکنند. لپ تاپ سری 9 سامسونگ در بازار بودند و تقریبا تمام مشخصات یک اولترابوک عالی را به همراه داشتند. البته با یک قیمت بسیار بالا.

 



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:, :: 18:20
سعيد

 طراحی و تولید لپ تاپ ها تحولی عظیم در عرصه کامپیوتر به حساب می آمد، اکنون می توان نظاره گر نصل جدید کامپیوترهای قابل حمل باشیم. رولتاپ نامی است که طراحان برای این کامپیوتر قابل حمل انتخاب کرده اند. توضیحات تکمیلی در بخش ادامه مطلب درج شده است.

رولتاپ جایگزین لپ تاپ

 


ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, :: 19:31
سعيد

Dell XPS 15z یکی از بهترین لپ تاپ های 15.6 اینچی با سیستم عامل ویندوز می باشد. اگر به دنبال خرید لپ تاپ های باریک هستید و کار با سیستم عاملی غیر از ویندوز برایتان دشوار است بهترین گزینه بعد از MacBook pro (که به تازگی مدل تقویت شده آن با نام تجاری MacBook Air و تکنولوژی intel's Speedy Sandy Bridge شرکت اینتل وارد بازار شده) Dell XPS 15z می باشد. در ادامه مطلب به بررسی تخصصی XPS 15z پرداخته و در انتها نیز فیلمی برای تشخیص بهتر آورده ایم.

Dell-XPS-15z


Dell XPS 15z : ویژگی های اصلی

همانند مدل های مشابه شرکت اپل، XPS 15z نیز با طراحی brushed metal از ظاهری زیبا و در عین حال مستحکم برخوردار بوده و ضخیم ترین قسمت آن تنها 24.6 میلی متر اندازه گیری شده است. کاهش ضخامت کاهش وزن را نیز به دنبال دارد تاجایی که این مدل تنها 2.6کیلو گرم وزن دارد. تا اینجای کار ویژگی های XPS 15z بسیار نزدیک به MacBook pro می باشد. موضوع قابل مقایسه دیگر استفاده از آلیاژ منیزیم در ساخت این لپ تاپ می باشد که با اطمینان می توان گفت از صفحه نمایش ظریف شما به خوبی محافظت می نماید. صفحه کلید آن نیز به گونه ای طراحی شده که هنگام استفاده کارایی شما را افزایش دهد. اما نکته برجسته XPS 15z نسبت به MacBook pro نور پس زمینه آن می باشد که هنگام استفاده از اینترنت و جستجو میان صفحات وب خود را نشان می دهد.



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, :: 19:19
سعيد

 

تاکنون لپ تاپ های سری بازی را با رنگ و لعاب خاصی با تزئینات مخصوص خود و با بدنه ای سرخ رنگ که جلوه ای از قدرت گرافیکی را در اجرای بهتر بازی هاست را در طراحی آن استفاده می کنند دیده بودیم.ولی این بار ، ایسوس برخلاف سایر سازنده ها نمادی از این الگوی همیشگی را در لپ تاپ جدید خود قرار نداده است.

به گزارش ورد آی تی به نقل از پی سی دی ، در نگاه اول لپ تاپ جدید سری بازی ایسوس به نام G74SX ، به مانند یکی از لپ تاپ های چند سال پیش با ظاهری سنگین وزن می ماند ولی وقتی بدان دقت بیشتری می کنیم ، تازه به قدرت سخت افزاری بی همتای بکار رفته در آن پی می بریم. ایسوس یکی از بهترین امکانات سخت افزاری را برای این مدل از لپ تاپ خود برگزیده است، لپ تاپی که از هر لحاظ از تمامی رقیبان خود سرتر است.یک پردازنده قدرتمند چهار هسته ای از جنس جدیدترین ساختار اینتل Sandy Bridge با معماری Core i7 ، تنها کافی است که به قدرت بی همتای پردازشی این مدل ایسوس پی برد.

استفاده از دو هارد 750گیگابایت با 7200دور در کنار 12گیگ رم با باس 1333قدرت این لپ تاپ را بیش از پیش به رقیبان خود نشان می دهد.

مشخصات سخت افزاری این محصول عبارت است از:


مدل ASUS G74SX-A1 :

۱صفحه نمایش: ۱۷٫۳ LED SuperBright با رزولوشن (۱۹۲۰×۱۰۸۰)

۲پردازنده : پردازنده Intel® Sandy Bridge Quad Core i7-2630QM ( 2.0GHz ) Cache 8 MB

3- حافظه رم: رم DDR3 12GB با BUS 1333 MHz

4- گرافیک: NVIDIA GeForce GTX 560M 3GB GDDR5

5- هارد1,5 TB = با دو هارد 750 GB

6- درایور: Blu-Ray DVD Combo Drive

۷دوربیندوربین 2 مگاپیکسل با قابلیت HD

۸اندازه۱۲٫۸″ (W) 16.5″ (H) 2,4″ (D)

9- وزن: 4200 گرم

۱۰امکانات جانبی: Lan, WiFi , HDMI , eSATA , USB 3.0 ، 8 Cell Primary Battery, Microsoft Windows 7 Home Premium 64 Bit OS

۱۱قیمت1745 دلار

از طرفی برای جلوه دادن سری بازی ، ایسوس از نمونه گرافیک انویدیایی ، مدل GTX 560M با 3 گیگ استفاده کرده است که جدول ذیل نمونه ای از تفاوت جدیدترین انویدیایی را با مدل های قبلی نشان می دهد:

ایسوس از لحاظ امکانات جانبی هم سنگ تمام گذاشته و با قرار دادن:

1 عدد موس مخصوص بازی (طراحی شده توسط خود ایسوس)

یک عدد باتری 8 Cell با 5200 mAh

سیستم صوتی پرقدرت با داشتن یک ساب ووفر مرکزی

3 عدد USB 2.0 و 1 عدد USB 3.0 و 1 عدد پورت HDMI و 1 عدد پورت VGA

بلوتوث ورژن 2,1

و چندین قابلیت دیگر از سوی ایسوس در این لپ تاپ منحصر به فرد خواب رقیبان دیرینه را پریشان نموده است. شاید قیمت این محصول گران بنظر بیاید ولی آنچه در این لپ تاپ دیدیم بهترین امکاناتی بود که تا به حال در هیچ یک از لپ تاپ های موجود سراغ نداشتیم.

ایسوس امیدوار است در این بازار نوسانی لپ تاپ که تحت تاثیر تبلت ها قرار گرفته اند جایگاه از دست رفته خود دوباره پس بگیرد و با این مدل و این قیمت این جایگاه دور از دسترس نخواهد بود.



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, :: 19:8
سعيد

 

 

دنیای رایانه هر روزه شاهد تجربیات ، خلاقیت ها و پیشرفتهای جدیدی است ، گزارش سرویس فناوری بانکی در مورد جدیدترین لپ تاپ های دنیا را با هم می خوانیم:

لپ تاپ یک میلیون دلاری1-


این نخستین لپ تاپ یک میلیون دلاری است که در شرکت انگلیسی طراحی شده و در حال طی مراحل تولید است.
جزییات زیادی در مورد این لپ تاپ منتشر نشده است اما سازندگان آن ، وجود سیستم ویژه ای در مانیتور به منظور فوق العاده کردن کیفیت عکس و فیلم ، ضد ضربه بودن و 128 گیگابایت حافظه را از ویژگی های منحصر به فرد آن می دانند.
وجود یک الماس رنگی بسیار کمیاب ، ضریب ایمنی این لپ تاپ را به شدت افزایش داده است.



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, :: 19:5
سعيد

 

اگر قرار است در زندگی کامپیوتری‌تان یک فاجعه رخ دهد، این فاجعه می‌تواند ریختن آب، چای یا هر مایع دیگری بر روی لپتاپ شما باشد! این اتفاق که بر روی لپتاپ‌ها به دلیل قابل حمل بودن زیاد هم رخ می‌دهد می‌تواند در صورت عکس‌العمل اشتباه به مرگ دائمی لپتاپ نیز منجر شود! در این ترفند به معرفی راه‌کارهایی که بایستی پس از خیس شدن لپتاپ انجام دهید خواهیم پرداخت.

 

 



ادامه مطلب ...


           
شنبه 15 بهمن 1390برچسب:, :: 1:43
سعيد

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید . براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد . اگر مايل باشيد پيشنهادات خود را به ايميل من بفرستيد(saeeduosefy@yahoo.com) با تشكر از مديريت وبلاگ.
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تكنولوژي هاي نو و آدرس saeedram.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.